Logo Nørre Vedby Skole- & Børnehus

Infomation om langsom opstart.

Kære alle.

Så blev det første lys tændt, for enden af denne mørke tunnel som Coronavirusen har sendt ned over Danmark. Statsministeren har bebudet en mulig forsigtig opstart af vuggestue, børnehave, SFO og skole - fra børnehaveklasse til og med 5. klasse: d. 15. april. Alt sammen under forudsætning af at de tal og kurver vi ser i Nyhederne hver dag, fortsat går den rigtige vej.

Her på Nr. Vedby Skole & Børnehus arbejder vi på højtryk, for at kunne være klar. Vi savner "vores" børn, og vi savner en forholdsvis normal hverdag sammen med dem, og dermed også et samvær med mere kvalitet og udvikling i. Det har vi virkelig lært at denne krise: børn trives bedst i rigtigt samvær, med kammerater og voksne, der vil det samme.

Derfor er det også rigtig trist at eleverne i 6. - 9. klasse tilsyneladende fortsat kun skal modtage fjern-/nødundervisning i måske en måned mere - og at 9. klasserne ikke kan afslutte deres skoleforløb som alle andre: med en rigtig prøve!

Lige nu presser der sig imidlertid en lang række praktiske spørgsmål på, omkring tæthed i skolen og skolebussen, rengøring, nærkontakt, madordninger, antal tilstedeværende i lokaler - og rigtig rigtig meget mere. Sundhedsstyrelsen er pt. ved at udarbejde retningslinjer for denne åbning af skolerne og daginstitutionerne, og disse skal formuleres og sendes ud til kommunerne. Herefter skal retningslinjerne fortolkes af den enkelte kommune, inden den igen udsender direktiver til udmøntning på den enkelte skole eller børnehave. Alt dette venter vi på lige nu, og når disse data foreligger, vil vi endeligt kunne planlægge åbningen d. 15. april.

Det betyder derfor at der er rigtig meget vi ikke kan svare på lige nu; men formodentlig først i løbet af påsken - måske først tirsdag d. 14. april. Det eneste der ligger helt fast er, at hvis Statsministeren ændrer på eller trækker denne åbning tilbage, eller hvis åbningsdagen forskydes lokalt, så fastholdes Nødpasningen i dens nuværende form.

Derfor: Så snart vi i ledelsen ved mere - får I det også at vide!

Indtil da, nyd så påsken og vejret. Stå sammen - lidt endnu - ved at holde afstand. Vi ses snart!

Mvh. Ledelsen på Nørre Vedby Skole & Børnehus.